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Don Everly



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MessagePosté le: Sam Fév 18, 2012 2:29 am    Sujet du message: Répondre en citant

Filou a écrit:
Avec donc aussi les plus grandes figures du rock comme Fats Waller, Peggy Lee...

Filou


Fats Waller, ce rocker qui fut, rappelons le , le premier à chanter "I'm gonna sit right down and write myself a letter", et Peggy Lee, interprète (entre autre) de "accentuate the positive"...qui a dit que le dernier album de Paulo n'était pas Rock'n'Roll ??? Laughing
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Hey bird dog better get away quick
Bird dog you better find
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Filou



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Localisation: Paname

MessagePosté le: Dim Avr 01, 2012 2:29 pm    Sujet du message: Répondre en citant

BONNE NOUVELLE !!!

Mojo sort ENFIN en français.

Si c'est pas la classe, ça Razz


On n'y croyait plus...



Il sera demain matin dans les kiosques mais privilège des privilèges j'ai déjà entre les mains depuis une heure le premier numéro du Mojo Magazine français.
Vous avez bien lu ! Le prestigieux magazine anglais, qui fait et défait les modes depuis 20 ans (avec le New Musical Express hebdo) dans la perfide Albion voire dans le monde entier débarque sur nos côtes.
Qui a dit que la presse écrite était moribonde en France ? Pas la presse magazine rock, qui laisse certes des victimes sur le bord du chemin (RIP Crossroads et tant d'autres), mais a au moins le mérite de se renouveler.
Après Rock First l'an dernier, qui gagne à être connu si vous ne l'achetez déjà, voici donc un nouveau mensuel généraliste dédié à notre musique préférée, celle du malin.


Le célèbre magazine britannique Mojo sort pour la première fois en version française ce samedi 31 mars 2012. Avec un contenu produit pour moitié par la rédaction française de Belkacem Bahlouli (ex rédacteur en chef de Rolling Stone France) et l'autre moitié traduite de son mentor britannique Mojo UK, Mojo France se veut un "pur journal musical", avec un traitement de fond des sujets abordés. Pour son numéro 1, Mojo publie en Une Jack White, une interview de Thiéfaine et un hommage à Johnny Cash...

Le magazine privilégie les articles en très grand format, et propose des interviews exclusives et hors "circuit promo" (ce fameux circuit qui fait que les artistes sont dans tous les médias en même temps!). "Nous nous appuyons sur un réseau de journalistes experts dans leurs domaines", explique Belkacem Bahlouli, rédacteur en chef et fondateur du journal Mojo France.
Le réseau peut aussi se reposer sur celui de la version anglaise: "Ces gars-là ont le portable Jimmy Page! Ce sont des tueurs!" ajoute Belkacem Bahlouli. Côté live, Mojo "made in France" se veut sans concession: "On peut parler de tout type de concert, tant que le journaliste estime qu'il y a une histoire à raconter. Que ce soit en bien, ou en mal..." conclut le rédacteur en chef.


http://rocknroll.blog.leparisien.fr/archive/2012/03/29/mojo-magazine-debarque-en-france.html

Filou


Dernière édition par Filou le Dim Avr 01, 2012 2:33 pm; édité 1 fois
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jplemarteleur



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MessagePosté le: Dim Avr 01, 2012 2:32 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Filou a écrit:
BONNE NOUVELLE !!!

Mojo sort ENFIN en français.

Si c'est pas la classe, ça Razz


On n'y croyait plus...




en esperant qu il sorte un numéro spécial Beatles pour les 50 ans
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Filou



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MessagePosté le: Mar Avr 10, 2012 7:13 pm    Sujet du message: Répondre en citant

C'est vrai qu'ils ont souvent du Beatles à nous mettre sous la dent.
Ils savent ce qui faut pour vendre Rolling Eyes

Par contre, je ne sais si t'as vu mais je trouve qu'on a une version un peu cheap du MOJO.
Je suppose que c'est pour être compétitif en face des autres magazines de zic... mais l'ensemble est de moins bonne qualité. Surtout la qualité du papier utilisé. C'est vraiment pas ça. C'est un détail mais ...je trouve qu'il n'est pas très agréable à feuilleter déjà comme ça.

Vous avez eu la même impression ?

Filou
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Filou



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MessagePosté le: Sam Juin 09, 2012 1:01 pm    Sujet du message: Répondre en citant

...and again !



Yellow MOJO : http://cover.mojo4music.com/Item.aspx?pageNo=1837&year=2012

Yellow DVD : http://www.lucyintheweb.net/lucy/forum/viewtopic.php?t=7022

Filou
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Filou



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MessagePosté le: Mar Aoû 28, 2012 11:30 am    Sujet du message: Répondre en citant

J'ai été assez agréablement surpris par ce numéro.
Une large part consacrée au dossier Beatles. Une vingtaine de pages tout de même !!! Shocked

C'est dire qu'il y a de quoi de mettre sous la dent.

J'ai même retrouvé ce cher TOM MURRAY qui avait fait une belle expo à Paris il y a quelques années sur ces cliché MAD DAY.



Je trouve aussi que la qualité s'est bien amélioré par rapport à la première mouture de ce MOJO frenchy qui m'avait laissé un peu dubitatif. Là, bien mieux.

Voila ce que ça donne en version française :



Avec ça, si l'on rajoute le petit CD bonus avec quelques reprises qui sortent des connues habituelles, cela fait un excellent objet au final.

Filou


Dernière édition par Filou le Mar Aoû 28, 2012 12:41 pm; édité 2 fois
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Filou



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MessagePosté le: Mar Aoû 28, 2012 11:35 am    Sujet du message: Répondre en citant

Filou a écrit:

J'ai même retrouvé ce cher TOM MURRAY qui avait fait une belle expo à Paris il y a quelques années sur ces cliché MAD DAY.


En voila un aperçu :







Une expo qui se trouvait à deux pas du musée Picasso.
Et l'occasion de retrouver "en grand" de nombreux clichés issus de cette fameuse séance MAD DAY immortalisée par le photographe Don Mc Cullin en été 1968.

Outre le vernissage, j'y suis retourné plusieurs fois. Avec quelques Lucynautes parfois. Comme Seb ou Mumu.

Je me souviens aussi que notre ami Valpan avait même acheté deux encadrements. Sacrée chance qu'il a eu là. La dernière fois que je suis allé chez lui, ils étaient au mur à une place de choix dans son salon. Ca fait rêver.






Le topic : http://www.lucyintheweb.net/lucy/forum/viewtopic.php?t=2542&postdays=0&postorder=asc&start=45

Le dossier : http://www.lucyintheweb.org/actu/mad_day/index.php

Les liens du dossier fonctionnent toujours mais pas la partie GALERIE PHOTOS. Tout ça pour un bête problème de copyrights. Mais ça reste un beau souvenir.

Et même si je n'ai pas de jolis encadrements dans mon salon, mes souvenirs restent précieux bien qu'un peu plus modestes...



Filou
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maxmas55



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MessagePosté le: Dim Oct 28, 2012 6:19 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Ne ratez pas ce numéro special tout frais entièrement dedié aux fabs Wink




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Rockingcloud



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MessagePosté le: Dim Oct 28, 2012 7:23 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Merci pour l'info.

Sera-t-il édité en français ?
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Filou



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MessagePosté le: Dim Oct 28, 2012 8:41 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Ah ben pourquoi pas. Bien possible, oui.
Maintenant que MOJO existe en français, c'est une possibilité.

On avait évoqué ce mag avec Max et Finger.




Check it out : http://www.lucyintheweb.net/lucy/forum/viewtopic.php?t=7060


Tu as dû le prendre, Massimo, te connaissant ? Wink

Et toi, Rocky ? Plutôt en frenchy ?

Filou
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Rockingcloud



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MessagePosté le: Lun Oct 29, 2012 9:22 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Pour l'instant il n'a été édité qu'en anglais, de toute façons, je vais attendre début novembre pour les dépenses culturelles.
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coco



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MessagePosté le: Mar Oct 30, 2012 12:46 pm    Sujet du message: Répondre en citant

je ne l'ai pas encore lu mais beaucoup de magnifiques et rares photos.
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Filou



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MessagePosté le: Ven Mar 15, 2013 10:10 am    Sujet du message: Répondre en citant

coco a écrit:
je ne l'ai pas encore lu mais beaucoup de magnifiques et rares photos.

Ah ça, tu peux le dire qu'elles sont magnifiques.

Comme celle-là d'Henry Grossman qui est assez étonnante prise chez Ringo.
Henry Grossman qui a droit à un dossier spécial sur plusieurs pages.



Cette machine étrange, ils appellent ça un "color organ" d'après la légende du magazine.
Un écran qui projette des formes et couleurs psychédéliques qui changent au gré de la musique.

Marrant, non ?

Filou
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Filou



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Localisation: Paname

MessagePosté le: Dim Sep 14, 2014 4:35 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Dans le nouveau MOJO (octobre 2014) ...


On a du Kate Bush.

Ce qui n'est pas pour me déplaire.



Mais aussi du Back to Mono dans les Fabs.





MOJO 251 / OCTOBER 2014

On sale on Tuesday, August 26, the new issue of MOJO celebrates the singular genius of Kate Bush, who returns to the stage this month for her first live shows in 35 years.

In our 20-page bonanza, with the help of stellar fans including Tricky, Sparks, Anna Calvi and Vashti Bunyan we explore the strange, compelling magic of her 50 greatest songs, while Mark Blake unfolds the intense drama behind her extraordinary 1985 ‘comeback’ album Hounds Of Love.

You’ll also find features on Bob Marley, Queen, Smokey Robinson, Dr John, Johnny Winter and The Beatles’ astonishing mono vinyl recordings – and a free CD of Kate Bush-inspired dream pop.





FREE CD! THE DREAMERS: MOJO presents 15 tracks of Kate Bush-inspired dream pop featuring The War On Drugs, Caribou, I Break Horses, Julia Holter, Poliça and more.

KATE BUSH: To celebrate her return to live performance, MOJO salutes the creative genius of a truly singular star by choosing her Top 50 songs (with the help of some famous names), while on page 62 Mark Blake looks back on the making of her masterpiece, Hounds Of Love.



“An array of star musicians helped us explore Bush’s art”

AT THE HEART OF MOJO’s 20-page Kate Bush Special is a celebration of her 50 Greatest Songs. It’s an in-depth look at the extraordinary variety and brilliance of her oeuvre, with each of the 50 selected tracks weighed up and ranked in terms of its excellence.

We took on board your online input, plus the votes of our Kate Bush-loving writers, and explored what made each song unique, transporting, and in some instances, simply bafflingly bonkers.

An array of star musicians also helped to shed new light on every aspect of Bush’s multi-faceted art. Among them: Anna Calvi on Bush’s voice, The Waterboys’ Mike Scott on her mysticism, Sparks’ Russell Mael on her bravery and MOJO covermount CD star Nite Jewel on the awesome genius of Hounds Of Love.

Here’s the list, from 50 to 1. For the insightful and sometimes aptly dizzying prose, you’ll need to acquire the latest MOJO magazine, on sale in the UK from Tuesday, August 26.



Meanwhile, repair unto MOJO’s Facebook page to offer your input and log the inevitable omission of your favourite track: Violin, anyone?

How many of these 50 songs will she play at her Hammersmith shows? Now, there’s a question.




    It began with a standing ovation. It ended with a standing ovation. Each of the first seven songs were greeted with standing ovations. Of course. How could it be otherwise? This was, after all, Kate Bush’s first live concert in 35 years, the inaugural performance in a run of 22 shows that sold out in mere minutes when first announced back in March. Reading the first night reviews, and audience responses across social media, was like assessing the minutes of The Superlative Aficionados Annual Meeting, such was the rapturous response to the three-hour, four-act show, which one reviewer went so far as to describe as “the most extraordinary live event of the century”. Maybe it was. Breakdowns of the show certainly suggest that something extraordinary happened last night. As far as we can assess, this is how the evening unfolded. Those with tickets for a forthcoming show who want to preserve the element of surprise should look away now. Those of you who couldn’t make it might want to use this handy guide to re-enact events in your own home.

    Act 1
    Lily
    It begins in darkness, apparently, a chant for protection from the Rig Veda that leads into a song about fear, magic and safety from The Red Shoes, a barefoot Bush sporting a long, flowing black-and-gold cape leading a procession of backing singers onto the stage. Accompanied by a seven-piece band, she leads them through the evening’s “hits” section.
    Hounds Of Love
    Joanni
    Top Of The City
    Running Up That Hill
    King Of The Mountain

    Act 2
    The coup de théâtre portion of the evening begins with cannons firing out confetti scrolls bearing a passage from Tennyson’s The Coming of Arthur. A short film is shown in which an astronomer reports the sighting of a sinking ship. Apocalypse Now helicopter whup-whups fill an auditorium now kitted out to resemble the interior of a whale for a dramatic rendering the entire side two song-suite from her 1985 masterpiece, The Hounds Of Love. Kate is raised aloft by fish-men and carried through the stalls while sailors in lifejackets brandish hatchets and a chainsaw.

    The Ninth Wave:
    And Dream Of Sheep
    Under Ice
    Waking The Witch
    Watching You Without Me
    Jig Of Life
    Hello Earth
    The Morning Fog



    Interval

    Act 3
    For the performance of the entire suite from side two of 2005’s Aerial, A Sky Of Honey, the stage is kitted out to resemble Ivan Aivazovsky’s inspirational 1850 painting of the same name. One vignette features Kate’s 16 year-old son Bertie playing the painter. MOJO’s Andrew Perry, who was at the show reports here that “During one astonishing, dramatic crescendo, Bush soared aloft on vast wings spanning some 20 feet”. But by this point reviewers seemed so rapturously lost in the moment that the whole experience could have been but one joyous mass hallucination.

    A Sky Of Honey:
    Prelude
    Prologue
    An Architect’s Dream
    The Painter’s Link
    Sunset
    Aerial Tal
    Somewhere In Between
    Nocturne
    Aerial

    Encore
    Among Angels (Kate at the piano, alone)
    Cloudbusting

    The final ovation lasted for 10 minutes. We’ll be there tonight, assessing the rumour, rapture and reason against our own experiences. Pop back tomorrow for the doubtless cool-headed mojo4music.com verdict. In the meantime, check out our new issue with Kate Bush on the cover and featuring the full story of the making of the Hounds Of Love PLUS! Her 50 Greatest Songs analysed and discussed. It’s the next best thing to being there.

http://www.mojo4music.com/16344/kate-bush-live-dawn-first-night-spoilers




THE BEATLES: With their entire mono back catalogue being reissued on vinyl, Pat Gilbert speaks to fans and experts to discover why the single channel productions still sound so good.



The Beatles Launch Mono Vinyl Box Set In Abbey Road Studios

IT WAS A ONCE-IN-A-LIFETIME opportunity to hear The Beatles as they were intended in the hallowed space where they created their extraordinary music. To mark the launch of The Beatles In Mono vinyl remasters, Apple Records and MOJO hosted a special evening gathering at Abbey Road’s legendary Studio 2 to listen to tracks from the new versions and hear a panel of distinguished guests discuss how the group recorded and mixed their songs.

The doors of Studio 2, where The Beatles recorded the majority of their material, swung open at 5.30pm to welcome a specially invited audience of 100 or so Fabs fans, including several dozen MOJO readers selected from our recent online competition.

The event started with the master of ceremonies – storied music writer and broadcaster Mark Ellen – introducing the panel, comprising Beatles engineer Ken Scott; BBC radio producer and Beatle boffin Kevin Howlett; Sean Magee, the remastering and cutting engineer who worked on the new vinyls; and Toerag Studios producer and mono enthusiast Liam Watson.

After hearing the first selection from the new platters, You Can’t Do That – sounding punchy and powerful on £300,000 sound system (with NAIM amp, Focal speakers, KJ West One turntable, Ortofon cartridge) – discussion began about the merits of experiencing The Beatles in mono, Kevin Howlett pointing out that it was the primary format on which records were sold until 1968 and that The Beatles showed little interest in the stereo mixes of their albums until that time.



Ken Scott revealed that the radically different stereo mix of White Album track Helter Skelter (it’s around a minute longer than the mono mix and ends with Ringo Starr’s cry of “I’ve got blisters on my figures!”) was inspired by Paul McCartney’s realisation that fans were becoming increasingly interested in comparing the two versions. “He told me, ‘If we make them different than we’ll sell twice as many records,’” laughed Scott.

He also explained that the jet engine sound effect on Back In The USSR is different on the two mixes because the tape used on the mono version became so worn out it began to wow and flutter.

After hearing Helter Skelter and the single version of Revolution at gloriously loud volume, Liam Watson selected the Ringo-sung Boys from The Beatles’ debut album Please Please Me to be cued up next. Howlett explained that the group didn’t bother to change the gender of the song’s title when they covered the (all-girls) Shirelles B-side.

Then came the highlight of the evening: “It would be insane to be in this Sistine Chapel of a building and not hear A Day In The Life,” announced Mark Ellen, before the stirring piano chords and Lennon’s opening line, “I heard the news today, oh boy…” of the Sgt Pepper pocket symphony brought a hymnal, emotional ambience to the hushed room.

More fascinating talk followed, including Scott’s recollection of his first time in charge of a Beatles session, on a shelved version of Your Mother Should Know, when in the control room he “had to tell the biggest band in the world to shut the f**k up” because they were discussing something noisily while he was trying to concentrate.

The mono versions of I Am The Walrus and While My Guitar Gently Weeps spread more good cheer, as did Scott’s story that no one, including him, actually remembers Eric Clapton turning up to play the guitar part on the latter. After Love Me Do, a truly memorable evening drew to a close – the organisers graciously allowing the audience to photograph at their leisure the legendary room where The Beatles created their magic.

Read our feature and review of The Beatles In Mono box set in the latest issue of MOJO (251).


http://www.mojo4music.com/16447/the-beatles-launch-mono-vinyl-box-set-abbey-road-studios

http://www.mojo4music.com/16140/mojo-251-october-2014

https://www.facebook.com/MOJOmagazine

Filou
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